OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett hjärta av guld, är barnkär, omtänksam och kärleksfull och brinner för att gör alivet bättre för andra?
Vi behöver nu komplettera vår fantastiska assistentgrupp och då kanske det är dig vi söker som assistent till vår dotter.
Vår dotter på 15 år fick de tuffaste förutsättningarna man kan få när hon föddes. Detta har medfört flerfunktionsnedsättning på grund av hjärnskadan hon fick. Hon behöver hjälp med allt för att kunna fungera. Trots att hon fick så svåra förutsättningar så är hon oftast nöjd och glad över vad hon har.
I arbetsuppgifterna ingår att hjälpa vår dotter med allt som uppkommer i hennes vardag, allt från matning, träning, omvårdnad samt ha många mysiga stunder.
Arbetsplatsen är där vår dotter vistas, det vill säga i vårt hem eller i skolan samt att följa med på utflykter med familjen.
Har du erfarenhet av att arbeta med barn som personlig assistent eller erfarenhet av vård och omsorg är det såklart en fördel men inget krav. Ett plus är också om du har erfarenhet av epilepsi. Det allra viktigaste är dina personliga egenskaper och ditt intresse för människor och särskilt barn samt att du klickar med vår dotter och hela vår familj.
För att trivas i rollen som assistent önskar vi att:
* Du är barnkär och omtänksam
* Du är noggrann och ansvarsfull.
* Du talar och skriver flytande svenska.
* Du är rökfri.
Det är önskvärt att du ser detta jobb som långsiktigt eftersom vår dotter skall lära känna dig och känna tillit till dig.
Ett plus är om du bor i Danderyd eller i närliggande kommuner.
Har du körkort och tillgång till bil är det också ett stort plus.
Kund önskar kvinnliga sökande men stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänstens omfattning:
Deltid
Ca 50%, 20h/v
2-3 vardagskvällar i veckan kl.15-21 + varannan helg kl.8-15.30 eller kl.15-21 lördag och söndag.
Utöver denna tjänst så är det mycket önskvärt att du är flexibel och kan hoppa in vid behov till exempel vid sjukdom och ledighet och på det sättet även kunna jobba upp dina timmar.
Du arbetar tillsammans med andra assistenter enligt ett rullande schema.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Blanketten du ska välja heter Arbeta med barn med funktionsnedsättning (442.9).
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult