OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Humana söker nu personliga assistenter som vill arbeta med vår lilla kund som bor på Hisingen i Göteborg. I rollen som assistent kommer du göra skillnad i flickans och hennes familjs liv. Vill du tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv? Då kanske det är dig vi söker!
Om tjänsten
Vår kund är en liten tjej på 2 år, hon bor tillsammans med sin familj på Hisingen. Hon har Charge syndrome vilket medför ett omfattande vårdbehov. Hon har bland annat trakeostomi och PEG. Nya assistenter får utbildning om trakeostomi på Östra Sjukhuset. Som hennes personliga assistent kommer att få hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i hennes vardag och du har en konstant tillsyn samt hjälper henne med olika hjälpmedel, rörelser mellan hjälpmedel, motorisk träning och sjukgymnastik. Hon har dubbelassistans dygnet runt vilket betyder att man alltid är två personal som arbetar med flickan.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Varierande storlek på tjänsterna 50–75%. Tjänsterna avser arbete dagtid 7:30-14:00 samt kvällstid 14:00-21:00.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Tjänsterna kommer tillsättas så snart vi hittat rätt personer för uppdraget. Anställningen löper så länge assistansuppdraget varar.
Vem är du?
För tjänsterna söker vi kvinnliga sökanden. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar och tycker mycket om barn. Du behöver vara energisk, tålmodig, observant, empatisk och flexibel. Personkemin mellan dig och flickans familj kommer vara avgörande i denna rekrytering.
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- ett giltigt registerutdrag ifrån polisen (se nedan hur du beställer det)
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult