OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi på Humana söker nu en personlig assistent åt vår 25 åriga kund som är bosatt tillsammans med sin familj utanför Sätila. Du kommer att vara honom behjälplig med det som står på livets agenda. Han har autism och är en mycket mycket aktiv kille.
Vår kund ser helst manliga sökanden. Du kommer att hjälpa kunden med hans personliga hygien, tillsyn samt aktivering i form av exempelvis bowling, bad och besök på djurpark.
Det är viktigt att du är mycket lyhörd för att kunna tolka kundens egna språk och signaler. Att du är lugn, tydlig, pålitlig och kan ta egna initiativ är egenskaper som är värdefulla för både dig och honom.
Du måste ha körkort och egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen.
Krav:
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
- Körkort och tillgång till egen bil
- Simkunnig, då du följer med kunden till badhuset
- Att du ser långsiktigt på ditt arbete
Meriterande:
- Erfarenhet av autism
- Gärna erfarenhet av att ha arbetat med bildkommunikation
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Arbetstid/Varaktighet: Tjänsten är på ca 23%. Måndag & torsdag 16:30-20:00 och varannan lördag 10:00-15:00. Goda möjligheter att arbeta mer vid behov.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående när vi hittat rätt person för tjänsten.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult