PERSONLIG ASSISTENT TILL 26 ÅRIG MAN I BROMMA/ANNEDAL

PERSONLIG ASSISTENT TILL 26 ÅRIG MAN I BROMMA/ANNEDAL

Arbetsbeskrivning

Vi söker en assistent med stort hjärta som är driven och tar egna initiativ samtidigt som man är lyhörd. Vår kund har ett stort hjälpbehov, han har assistans dygnet runt och bor i egen lägenheten.
Vår kund är en mycket glad och positiv man, som älskar att göra det mesta- bara du tycker det är roligt och är positiv. Han föddes med Jouberts syndrom och har epilepsi, han sitter i rullstol och använder egna tecken för att kommunicera. Han har PEG och använder olika hjälpmedel som tex ståskal, fotskenor.
Vår kund går på daglig verksamhet vardagar, där du som assistent kommer att vara med och stötta honom på hans olika aktiviteter som finns på schemat.
Du som assistent kommer bli en del av ett team assistenter som arbetar hos kunden så kommunikation är viktig. Vi för daglig dokumentation och då kunden själv inte har ett talat språk behöver du som assistent behärska svenska både i tal och skrift.
Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.

Assistentens roll och erfarenhet
Du som person behöver vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att du stöttar vår kund i hans vardag kring hygien, måltider, mediciner, inhalering, hjälpmedel och aktiviteter. Men även med kommunikation i olika vardagliga situationer.
Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.

Meriterande erfarenheter
· Svenska i tal och skrift är ett krav.
· Erfarenhet av epilepsi.
· Erfarenhet av peg.
· Erfarenhet av teckenkommunikation.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
Timanställning, vi söker dig som kan hoppa in vid sjukdom, semester och ledighet.

Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.

Kontaktperson
Kundansvarig: Wenche Iskander
E-post: rekrytering.wenche@fmfassistans.se

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2024
  • Ansök senast: 26 maj 2024

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024