OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Humana söker nu en personlig assistent som timvikarie till vår 27 åriga kund som bor i Landvetter (Tahult)
Om tjänsten:
Vår kund bor i ett eget litet hus på familjens tomt i Landvetter. Kunden har autism och kommunicerar med hjälp av bildstöd. Han behöver en tydlig och pedagogisk struktur i sin vardag. Du kommer att hjälpa till med allt från stöd i morgonrutiner, hygien och matlagning till att följa med på kunden till daglig verksamhet och andra utflykter och aktiviteter. Det är viktigt att du har förmågan att kunna arbeta självständigt utifrån de dagliga rutiner som detta arbete innebär samtidigt som det är viktigt att kunna samspela med övriga familjemedlemmar.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social, lugn, pålitlig och är van vid att ta ett stort ansvar. Du som söker bör ha erfarenhet av autism och ett genuint intresse för att arbeta med människor och är ansvarstagande och trygg i dig själv.
I rollen som hans personliga assistent kommer du huvudsakligen att:
- hjälp och stöttning med personlig omvårdnad, matlagning och övriga hushållssysslor
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t.ex. på daglig verksamhet
- stötta och träna kunden kring kommunikation
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- körkort och bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen.
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikarie för alla typer av pass, dag/kväll/natt med sovande jour samt helger.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult