OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Vi söker nu dig kille eller tjej som är intresserad av att arbeta som personlig assistent hos en positiv och glad kille på 27 år med funktionshindret autism.
Tjänsten innebär vardagliga sysslor i kundens hem samt utflykter såsom bad, gympa, bio, restaurang- och cafébesök. Du kommer arbeta i en lugn och vacker miljö på en gård en bit utanför Uppsala.
På vardagarna börjar du ditt arbetspass på eftermiddagen när vår kund kommer hem från sin dagliga verksamhet. Ni lagar mat och utför dagens sysslor, ni åker t.ex. ut en sväng med kundens bil (där du som assistent kör) bl.a. till affären eller på en utflykt. Här finns möjlighet att själv ta initiativ och hitta på trevliga aktiviteter som passar kunden. Arbetet innefattar även väntetid då kunden sover, arbetspasset avslutas sedan på morgonen när dagpersonalen kommer. Varannan helg sker arbetspassen under dagtid.
För att trivas bör du som söker vara utåtriktad, glad och ha en positiv inställning. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov och kan vara flexibel, du bör ha en förmåga att hantera många olika situationer och samtidigt behålla ditt lugn. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska eller har utbildning inom personlig assistans. Har du erfarenhet av att arbeta med personer som har autism är även detta meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Rökare undanbedes.
För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Körkort: B körkort är ett krav. Tillgång till egen bil är ett stort plus för att smidigt kunna ta sig till kunden.
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. 30 timmar aktiv tid i veckan + väntetid ca 12 h, varannan helg ingår. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: I december/januari
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig