OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vår kund är en tjej i 35-årsåldern med en medfödd cp-skada som söker en personlig assistent som kan hjälpa till där funktionshindret sätter gränser. Hon sitter i rullstol och behöver hjälp med förlyttningar som sker med hjälp lift. Du kommer få hjälpa till med allt som kan tänkas komma upp i vardagen såsom personlig omsorg, städa, handla, laga mat och tvätta. Utöver det finns ett stort bad och gym intresse som hon gärna gör en gång i veckan på Dalheimers hus. Är det sommar så är det strandhäng som står på agendan. Dessutom en god fika är alltid uppskattat, vara ute och hitta på annat kul. Utöver den aktiva vardagen finns det även lugnare dagar där man bara sitter hemma och tar det lugnt tillsammans. Vi hoppas att du som söker tycker om kombinationen av en aktiv vardag och lite lugnare tillvaro.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- hjälpa till vid förlyttningar, personlig omsorg och dylikt
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex. vara med och bada och träna i Dalheimers hus.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänst 25% dagtid vardagar 8:00-16:00 (5 pass per månad)
Lön: Timlön enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
För att bli anställd behöver du visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer det på polisens hemsida.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult