OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assitent hos vår kund i Surahammar!
Vår kund är en glad och aktiv 25-årig kvinna med intresse för träning, hundar, och annat smått och gott. Som hennes assistent följer du med i hennes vardag och stöttar där funktionsnedsättningen sätter gränser. Hon arbetar dagtid och du behöver vara bekväm med egentid under dessa tider. Vi tror att du som söker är en glad och positiv person som gärna tar egna initiativ.
Tjänsten är ett vikariat med varierat schema med följande arbetstider:
Vardagar 17-21
Helger 7-17
Det är även bra om du är flexibel att ibland kunna arbeta dagpass 7-17, vid andra assistenters frånvaro.
Om tjänsten
I rollen som personlig assistent kommer du att vara behjälplig vid kundens aktiviteter exempelvis som att följa med till arbetet eller till träningar. Du kommer även att stötta vid personlig omvårdad, matlagning och övriga hushållssysslor.
För denna tjänst krävs det att du:
- Ej är allergisk mot pälsdjur då hund förekommer i hemmet.
- Innehar B-körkort.
Tjänstgöringsgrad: ca 50%.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Vikariat 2023-09-18 till 2024-09-18.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult