OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi söker dig som vill jobba som timvikarie som personlig assistent åt en glad och aktiv kille med funktionsnedsättning. Kunden bor i en egen lägenhet, centralt i Växjö. Han är en pigg och glad ung man som gärna skulle vilja ha stöd av en person som förgyller hans fritid. Kunden har ett stort intresse för journalistik och grottar gärna ner sig i nyheter världen över.
Arbetsuppgifter:
Din roll kommer innebära att vara behjälplig vid vardagliga bestyr såsom matsituationer, hygien och allt som vardagen kan innebära. Du strävar efter att få kunden så delaktig som möjlig i vardagens uppgifter genom att finnas som stöd. Du finns med vid aktiviteter som till exempel simning, cykling, bio eller andra roliga sociala situationer. Vi söker nu timvikarier som kan hoppa in vid behov. Tiderna ligger i regel 14.45-07.30 på vardagar och antingen dag eller kväll/natt på helger. På natten ingår 6 h väntetid då kunden sover och då du som assistent har tillgång till ett assistentrum.
Vem söker vi:
Vi söker dig som bor i Växjö med omnejd, är ickerökare, tycker om att vara aktiv och hitta på saker och har en positiv syn på livet samt en vilja att kunna bidra med en trevlig och stimulerande tillvaro. Andra viktiga egenskaper du ska inneha är tålamod, lugn och att du har förmågan att kunna komma med egna idéer och initiativ samtidigt som du är lyhörd för kundens önskemål och behov.
Kompetens och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet då personkemin mellan dig och kunden är avgörande.
Urvalet sker löpande.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övrig ersättning enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult