Personlig assistent till barnkund i Ålem

Personlig assistent till barnkund i Ålem

Arbetsbeskrivning

På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft. Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.
Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett
professionellt förhållningssätt från kompetenta och engagerade medarbetare.
Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för
"Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra
kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK
-Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation.


Till det här uppdraget söker vi en personlig assistent till en av våra barnkunder, en 11-årig flicka, som bor med sin familj strax utanför Ålem.
Du som söker, kille eller tjej, skall gärna ha erfarenhet av jobb som personlig assistent eller motsvarande, vara orädd, ha en vilja och förmåga att lära dig medicinskt hantering och kroppsnära vård. Som person ska du vara pålitlig, stabil och kunna ta egna initiativ. Du ska klara att jobba ensam men även vara en bra lagspelare, då du kan komma att ingå i ett större team av assistenter, där viss tid är dubbelassistans tillsammans med annan kollega.
Arbetsbeskrivning: Vi söker dig som är pålitlig och stabil, som kan ta egna initiativ. Du behöver vara flexibel och ansvarsfull. I arbetet ingår hjälp med kundens alla vardagliga rutiner, såsom personlig hygien, matintag (sondmatning), förflyttningar (rullstol), aktivering, stimulering och träning.
Din bakgrund: Du får gärna ha erfarenhet av arbetet som personlig assistent eller motsvarande. Det är meriterande om du har grundkunskaper i sondmatning och kännedom om Podd och TaSSeLs.
Personliga egenskaper: Du är en social, glad och varm person, som genom att vara kreativ, ser möjligheter och inte hinder i tillvaron. Du har en empatisk förmåga och behöver kunna knyta an till kunden. Det är viktigt att vara lyhörd och kunna läsa av kroppsspråk och sinnesstämning.
Körkort och egen bil. (Katt finns i hemmet)
Om anställningen: : Vi söker en assistent och tjänsten ligger på ligger på ca 20-40%, fördelad på eftermiddagar, kvällar och helger. Det finns möjlighet att få ökad sysselsättningsgrad. Vi söker även timvikarie.
Rekrytering sker omgående.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2020
  • Ansök senast: 24 december 2020

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024