Personlig assistent till barnkund i Färjestaden

Personlig assistent till barnkund i Färjestaden

Arbetsbeskrivning

På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft. Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.
Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett
professionellt förhållningssätt från kompetenta och engagerade medarbetare.
Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för
"Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra
kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK
-Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation.


Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Färjestaden.
Om kunden:
En pigg och glad 13 årig kille som bor tillsammans med sin familj i Färjestaden. Kunden sitter i rullstol och får både mat och medicin genom en peg.


Du som söker:
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller motsvarande. Du är orädd, har vilja och förmåga att lära dig medicinsk hantering och kroppsnära vård. Som person skall du vara pålitlig, stabil och kunna ta egna initiativ. Du skall kunna jobba ensam, men även vara en bra lagspelare då en del av arbetstiden är dubbelassistans tillsammans med annan kollega. Det är viktigt att du är social, glad, empatisk och en varm person, med förmåga att knyta an till kunden. Det är viktigt att du har goda kunskaper inom det svenska språket, både i tal och skrift.
Du arbetar där kunden befinner sig, i hemmet, skola, på kortidsboende eller ute på aktiviteter. Katt finns i hemmet.
Om tjänsten:
En tjänsten på 75% där passen är fördelade på dagtid och kvällar, under både vardagar och helger.

Vid anställning kommer vi kräva ett utdrag från belastningsregistret.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2022
  • Ansök senast: 14 februari 2022

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


22 november 2024

Ricardo Assistent

Ricardo Assistent

22 november 2024