Personlig assistent till dagtjänst hos barnkund i centrala Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Humana söker nu en personlig assistent till en dagtjänst hos en av våra kunder i centrala Göteborg.

Vår kund är en glad och lekfull flicka i förskoleåldern som tycker om att läsa böcker, måla, pyssla och leka rollekar. Kunden har andningsproblematik och behöver därför ständig tillsyn/övervakning.

Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med barn, är ansvarfull, flexibel och lyhörd. I övrigt lägger vi störst vikt vid personlig lämplighet och att personkemin mellan dig och familjen stämmer. Det är ett ansvarsfullt uppdrag och att du tar uppgiften på allvar är viktigt för att föräldrarna skall känna trygghet när du har hand om deras barn. Viktigt för familjen då du kommer arbeta i deras liv/hem är också att du som söker har känsla och respekt för familjens personliga integritet.

I dina arbetsuppgifter ingår att assistera barnet under natten genom ständig tillsyn, skötsel med hjälp av andningsutrustning bl a inhalationer, sondmatning via PEG/knapp och bus och lek när flickan är vaken. Du kommer innan påbörjad tjänstgöring att få all träning du behöver bl a en medicinsk utbildning via Drottning Silvias Barn-och Ungdomssjukhus, BKÖ samt bredvidgång.

Du är med flickan på förskolan. Du kommer där att vara den som har medicinskt ansvar för flickan då hon vistas på förskolan. Eftersom att flickan är infektionskänslig är renlighet också väldigt viktigt. Att du är rökfri är ett krav. Önskvärt är också att du som söker denna tjänst ska se detta arbete som långsiktigt.

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara. 

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Arbetstid/Varaktighet: Deltid, du arbetar tisdag-fredag ca 07.30-16.30.

Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform ”så länge uppdraget varar” samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående. Tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan!
 

På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/

Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
  • Heltid/ Se annons.
  • Publicerat: 21 oktober 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Personlig assistent Kommun: Lund

Personlig assistent Kommun: Lund

30 november 2024