OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi söker kvinnlig personlig assistent till vår kund i Emmaboda. Vår kund är en tjej i 37-års åldern som har en multifunktionsnedsättning samt epilepsi och på grund av sin funktionsnedsättning är i behov av assistans i sin vardag.
Som assistent kommer du vara kunden behjälplig där funktionsnedsättningen sätter gränser och hjälpa till med bland annat hygien samt på- och avklädnad, men även matsituationer samt hushållssysslor.
Kunden tycker mycket om att rida, promenera och bada samt lyssna på musik. Då kunden rider en gång i veckan bör du som söker tjänsten ej ha pälsdjursallergier.
Du som söker bör vara ordningsam, ansvarstagande och ha lätt för att samarbeta med kollegor och andra personer som finns i kundens omgivning. Vi söker dig som är trygg i dig själv, positiv, lugn och noggrann. Du ska ha förmågan att kunna ta egna initiativ men också vara lyhörd. Livserfarenhet och sunt förnuft samt pålitlighet är viktiga egenskaper. Det är viktigt att du har förståelse för vad det innebär att arbeta i någons hem och vad uppdraget som personlig assistent innebär.
Specifikationer:
- God erfarenhet av vård, omsorg eller personlig assistans är krav. Du som söker bör tala god svenska.
- Du som söker ska ha ett genuint intresse av sociala yrken och att arbeta med människor.
Arbetstid/Varaktighet:Tjänst på 35%,14 h plus väntetid. Varierande arbetstider, men passen ligger främst förlagda till dygn med väntetid. Man jobbar från eftermiddagen till morgonen därpå. Helgen är dygnspass. Vi söker även timvikarier.
Tillträde: Omgående.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult