Personlig assistent till en barnkund i Västerås

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en ansvarsfull, engagerad, initiativrik och noggrann assistent till en 9-årig flicka. Hon har en sjukdom som har lett till en mycket svår hjärnskada. Flickan har nästan ingen egen rörelseförmåga och mycket begränsade möjligheter till kommunikation.

 

Vi söker nu någon som kan arbeta 10-15 timmar i veckan, främst mornar och eftermiddag/kvällar på vardagar, men som assistent får man gärna vara flexibel då det även kan bli aktuellt med arbetspass dagtid och helger.

 

I dina arbetsuppgifter som assistent ingår personlig hygien (exempelvis blöjbyten och duschning), matning, rörelseträning, medicinering, förflyttningar (lyfthjälpmedel finns) samt kommunikation (bl.a. i form av att läsa sagor).

 

Du som söker tjänsten ska vara en glad, trygg och tålmodig person som har god hand med barn. Viktigt är också att du är lyhörd och kan uppmärksamma kundens signaler. Du bör vara kreativ och initiativrik och kunna hitta på sätt att leka och stimulera. Eftersom arbetet innehåller en del tunga moment är det viktigt att du har god fysik. Ett annat krav är att du inte är rökare eller allergisk mot hund. Vi ser gärna kvinnliga sökanden.

Arbetstid / Varaktighet: Varierande arbetstider. Arbetstillfällena är främst förlagda under mornar, eftermiddags- och kvällstider under veckodagar samt under dag- och kvällstid på helgen. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så länge uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

 Kontaktperson Hanna Hernbebring

 

 


Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 augusti 2014

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Personlig assistent

Personlig assistent

29 november 2024