OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vår kund är en man i 30 års åldern. Kundens svårigheter är autism och utvecklingsstörning och behöver någon som hjälper till i vardagen.
Om tjänsten
Kunden bor hos sina mamma och pappa i en villa där kunden har en egen våning. Föräldrarna kommer att finnas tillgängliga som stöd för dig för att du ska få så bra förutsättningar som möjligt för att hjälpa kunden.
Tjänsten kräver att du som personlig assistent är behjälplig för kund med personlig omvårdnad. Kunden har ett mycket begränsat ordförråd och förmåga att uttrycka sina behov. Då kund behöver din hjälp att påbörja sin dag och hitta på aktiviteter krävs det att du som pesonlig assistent är iniativtagande och påhittig. Aktivter som han gillar att göra är bland annat promenera och lyssna på musik. Utöver detta är det viktigt att du kan känna av kundens humör då han vid vissa tillfällen vill ta det lugnt och inte vistas i röriga miljöer. Oavsett aktivitet eller inte, är det viktigt att du har god uppsikt över kund då han har tendens att stoppa saker i sin mun. Det anses även viktigt att du kan hålla dig lugn i stressade situationer då kund får epileptiska anfall dagligen. Vid dessa anfall kan han bli frånvarande vid mindre anfall och krampaktig vid större. Mer information kring detta finns arbetsbeskrivning på plats.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetstiderna innefattar både eftermiddag, kväll samt natt där arbetstiderna kan variera mellan 15,30-21,00, 15,30-00,00 eller 16,00-08,00. Tjänsten ligger på 40% med chans till utökning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: När vi har hittat rätt person för uppdraget. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!. Anställningen är en SLUV (Så länge assistansuppdraget varar)
Vem är du?
Vi ser gärna att du är en social och lyhörd person med båda fötterna på jorden. Vi ser även att du har förmågan att kunna uppfatta och förstå andra människors behov samt att möta dem med passande tillvägagångsätt.
För denna tjänst finns det inga formella krav. Det är däremot viktigt med personkemi.
Meriterande för tjänst
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- tidgare erfarenhet av vård eller omsorg
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult