Personlig assistent till en tjej i Falun sökes

Personlig assistent till en tjej i Falun sökes

Arbetsbeskrivning

Söker du ett arbete där du gör skillnad? Då tror vi att rollen som personlig assistent kan passa dig!

Om tjänsten

Vi söker nu en eller två personliga assistenter till vår barnkund i Falun. Det är en härlig tjej som behöver hjälp med alla moment i sitt dagliga liv, t.ex. ingår det en del manuella lyft.

-Tjänsterna är förlagda både på dag- och kvällstid samt helger, exempelvis mån-tors 7-16, 16-20, fredagar 15-20 och lör-sön 9-19. Vilka dagar och hur mycket man vill och kan jobbar kommer man överens med arbetsledaren om. Observera att tiderna är exempel och kan komma att justeras.

Vi ser gärna att tjänsterna tillsätts från och med den 1/7. Berätta gärna i ansökan vilka arbetstider som fungerar bäst för dig alternativt om alla dagar och tider fungerar.

Vi tillämpar individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.

Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet vid rekrytering. Mer information ges vid en eventuell intervju som i första skedet sker av arbetsledaren. De handlingar du skickar till oss läses av personal på Annas Assistans samt av kundens anhöriga som är arbetsledare.

Om dig

Det är en merit om du har erfarenhet av att arbeta med barn, t.ex. tagit hand om syskon eller har egna barn. Viktigast är att du är ansvarsfull som person och glad, positiv, engagerad och initiativrik.

En merit är om du har någon form av vårdutbildning. Vi ser gärna endast kvinnliga sökande till tjänsten.

Bifoga gärna en bild på dig, det uppskattas.

Då du kommer att arbeta med en barnkund är det viktigt att du beställer ett utdrag ur belastningsregistret i god tid då du inte får börja arbeta innan vi har mottagit det. Nedan finns vidare information om hur du går tillväga för att beställa det.

Omfattning: 50%-100%

Tillträde: Enligt överenskommelse, dock tidigast från och med 1/7-20

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.



Om rekryteringsprocessen

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom inkomna ansökningar löpande och tjänst kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan kommer att kommer att läsas av medarbetare inom Annas Assistans, av kund och dennes anhöriga.

- För anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

- Blir det aktuellt med anställning hos Annas Assistans vill vi att du uppvisar ett utdrag ur polisens belastningsregister - vilket du enkelt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/).

Att jobba som personlig assistent hos Annas Assistans

Som personlig assistent har du ett oerhört viktigt uppdrag och roll. Våra värdegrundsord - kunskap och känsla är ledande i vårt arbete. Som medarbetare hos oss omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar din arbetsgivare aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Annas Assistans
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2020
  • Ansök senast: 18 november 2020

Besöksadress

Bangårdsgatan 13
None

Postadress

Bangårdsgatan 13
UPPSALA, 75320

Liknande jobb


28 november 2024

Personlig assistent

Personlig assistent

28 november 2024

Personlig assistent

28 november 2024

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

28 november 2024