OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vår kund är en trevlig och aktiv kille på 28 år som på grund av en muskelsjukdom behöver hjälp med stora delar i hans dagliga liv. Han bor i egen lägenhet och dina arbetsuppgifter som assistent är att hjälpa honom med vardagliga moment så som handräckning, personlig hygien, städ, matlagning etc. Förflyttningar förekommer, det är inte tungt men du bör ha hyfsad god fysik då det handlar om manuella förflyttningar.
Vem vi söker:
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta nätter med 6h väntetid. Passen är förlagda onsdag till torsdag kl 17:00-08:30 (väntetid mellan 00-06), samt varannan vecka fredag till lördag kl 19:00-09:00, lördag till söndag kl.17:00-09:00. Du får även gärna har möjlighet att hoppa in vid behov vid kollegors frånvaro, både dag och kväll/natt.
Arbetet passar dig som är lugn, noggrann, självständig och som trivs med att vara en bakgrundsperson. Du kommer ofta befinna dig i ett eget assistentrum hemma hos kunden och du bör därför inte ha några problem med att vara för sig själv de stunder då du för tillfället inte behövs. Det är även viktigt att du respekterar det faktum att du befinner dig i någon annans hem. Du har god svenska i tal och skrift för att undvika missförstånd med kund. Tidigare erfarenhet av arbetet är inte ett krav, men meriterande.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Tjänstgöringsgrad: 28,50% .
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Ansökan: Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult