OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Är du intresserad att arbeta som personlig assistent åt vår 9-åriga barnkund? Vill du göra hennes vardag till den bästa och finnas vid hennes sida och hjälpa till med allt som uppkommer i hennes vardag? Då kan det vara dig vi söker som hennes personliga assistent.
Om tjänsten
Vår kund bor tillsammans med sin familj i Onsala. Hon har cerebral pares och en intellektuell funktionsnedsättning. Som hennes assistent kommer du att hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i hennes vardag bland annat på och avklädning, personlig omvårdnad, hjälp vid måltider. Då hon har tonus i musklerna (spänning) är det mycket viktigt att man hjälper henne med stretchning och träning, hon kommunicerar inte med tal utan gör sig förstådd med miner, ljud och sitt kroppsspråk. Hon kan gå korta sträckor med hjälp av sin gåstol men sitter annars i rullstol. Hon tycker mycket om hästar och rider en gång i veckan.
I rollen som hennes personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- Stimulera och aktivera henne fysiskt och verbalt.
- Hjälpa till med all personlig omvårdnad och stöttning vid måltider.
- Vara behjälplig vid hennes aktiviteter utanför hemmet.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är lugn, tålmodig, driven och van vid att ta ett stort ansvar. Du är genuint intresserad av att arbeta och finnas till som en trygghet för denna lilla tjej. Personkemin mellan dig och kunden och hennes familj är avgörande för denna tjänst.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Några års arbetslivserfarenhet
Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet av en liknande roll men personkemin mellan kunden och hennes familj är det som avgör.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten är på 25%. Du arbetar jämna veckor fredag 16:30-21:00, lördag och söndag 12:00-20:00.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Tjänsten tillsätts när vi hittat rätt person till vår kund. Anställningen löper så länge assistansuppdraget varar.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Blanketten du ska välja heter Arbeta med barn med funktionsnedsättning (442.9).
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult