OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi personliga assistenter som kan jobba på ett vikariat och som timvikarie till vår 20-åriga kund i Säffle!
Om tjänsten
Vår kund är en glad tjej på 20 år. Hon har en utvecklingsstörning och saknar vanligt tal men kommunicerar istället genom sitt kroppspråk och visar på så sätt sitt humör, det är därför viktigt att du som söker är kommunikativ och pedagogisk! Kunden tycker mycket om att vara där saker händer och är ett stort fan av musik. Som assistent är det din roll att hjälpa henne där funktionsnedsättningen sätter stopp. Att hjälpa till med personlig omvårdnad, aktiviteter, gymnastik m.m är saker som förekommer en vanlig arbetsdag. Hon har idag ett eget boende så i arbetet ingår det också att hjälpa med vanliga hushållssysslor och du kommer även att få följa med på olika aktiviteter som utevistelse och bad.
Då kunden har en PEG i magen är det meriterande att du vet hur man använder en sondpump men det är inget krav. Hon har även PEP-mask och inhalationsmask.
Vi tror att du som söker är en lättsam person med glimten i ögat! Det är viktigt att du är initiativtagande och kan komma med idéer och har förmågan att peppa och motivera vår kund. Att du är lyhörd, uppmärksam och har tålamod är ett krav för att kunna jobba tillsammans med vår kund. Vi ser även gärna att du är flexibel.
Om du gillar att sjunga eller spelar ett instrument ser vi det som meriterande då musik är något vår kund uppskattar mycket!
Vi söker dig som är:
Icke rökare,
Har körkort och gärna tillgång till egen bil,
Kommunikativ, pedagogisk och positiv!
Gärna har erfarenhet av personlig assistans
Den ena tjänsten är ett vikariat på ett pass i veckan som är 18 timmar långt på ett rullande 6-veckors schema, vilket är cirka 45 %. Vikariatet är t.om. 31 augusti med goda möjligheter till förlängning. Den andra tjänsten är ett timvikariat vilket innebär att du hoppar in vid behov när ordinarie personal inte kan jobba.
Arbetstid/Varaktighet:Vikariat samt timvikariat med goda möjligheter till förlängning. Varierande dag, kväll, vardag och helg. På natten ingår väntetid om ca 7,5 timmar.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Mia Pilipovic på Mia.pilipovic@humana.se. Telefonsamtal undanbedes.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult