OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och utvecklande jobb? Välkommen till Humana.
Om tjänsten:
Vi söker efter kvinnliga assistenter till vår 12-åriga kund som bor på Tjörn/Skärhamn tillsammans med sin familj. Hon har ett stort dagligt hjälpbehov och du kommer att vara en viktig del av att få vardagen att fungera på bästa sätt för henne. Flickan har en CP-skada, grav synskada samt epilepsi. Du kommer att vara ett stöd i allt från förflyttningar, tillsyn, matning samt att skapa en meningsfull fritid genom olika aktiviteter.
Vi söker dig som:
Vi söker dig som är en självständig, ansvarsfull och en framåt person. Du tycker om att ta egna initiativ och har energi att genomföra passande aktiviteter med kunden. Såklart ska du tycka om barn och barnens aktiviteter såsom skoj och bus. Du bör också ha fysik att kunna utföra sjukgymnastik med kunden och klara en del lyft. Vara plikttrogen och flexibel och kunna följa instruktioner. Det är meriterande om du jobbat med liknande arbetsuppgifter innan men inget krav, det viktigaste är att personkemin mellan dig, vår kund och hennes familj.
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Det finns möjlighet för utveckling och aktivt delta i kurser/möten/träning med kund för att få ökad förståelse kring diagnoser eller andra områden som främjar kundens behov. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Arbetstid/Varaktighet: Tjänsten är på ca 10h/vecka dagtid, med goda chanser till utökning i början av 2022. Under januari månad kommer kunden att gå på Move & Walk och kommer behöva en assistent vid sin sida och då är tjänstgöringen på ca 20-30h/vecka.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde:Omgående. Så vänta inte med din ansökan.
Ansökan:På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankIDoch godkänner att använda ditt BankIDi tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du vetamer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult