Personlig assistent till händig man

Arbetsbeskrivning

På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft.

Företaget har idag ca 85 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose brukarens unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi vill alltid bemöta våra kunder utifrån ett professionellt förhållningsätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?

Vi söker nu en kvinnlig personlig assistent i åldern 20-45 år som vill arbeta som personlig assistent till en man i 40-års åldern i ett samhälle utanför Ystad.
Tjänsten är en tillsvidareanställning så länge uppdraget varar på ca 75 % med varierande arbetstider.
Du som söker är empatisk, flexibel, ärlig, inspirerande, trygg och har förmåga till eget initiativ. Du har erfarenhet från vård och omsorg eller annan erfarenhet inom omsorg. Du trivs att arbeta själv, är självgående och ansvarstagande.
Du har ett intresse av sport, gillar att hitta på saker att göra men har ändå den där känslan när det är läge att ta det lite lugnt. Du har förfågan att entusiasmera och locka till deltagande i aktiviteter utan att bli en extramamma.
I arbetsuppgifterna ingår att stödja och hjälpa kunden i de dagligt förekommande sysslorna och aktiviteterna. Du är vid god fysisk hälsa och tycker att humor är viktigt.
Vi söker dig som är rökfri, inte är gräsallergiker och har tillgång till egen bil.

Arbetstid/Varaktighet
ca 10-75 %, med varierande arbetstider. Tjänstgöringsgraden ökar i takt med att ni lär känna varanra. Målsättning att jobba minst halvtid from mars månad.

Vi kan komma att kräva utdrag ur belastningsregistret för den som blir aktuell att anställa.

Då det är många som söker våra tjänster har vi tyvärr ingen möjlighet att svara på frågor via telefon angående annonsen.
Din ansökan ska innehålla dels ett CV och dels ett personligt brev där du utförligt beskriver varför du är intresserad av att jobba som personlig assistent, vem du är som person och vilka erfarenheter och utbildningar du har som är värdefulla i rollen.

Tjänsterna söker du via mail. Urval kommer att ske löpande och utvalda kandidater kallas till intervju.

Skicka din ansökan märkt :
Ansökan personlig assistent 313
till syd@assistanspoolen.se Välkommen med din ansökan

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024