OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker en personlig assistent till vår kund i Hässleholm som är en man i 45-årsåldern. Han lever med en förvärvad hjärnskada och är därför beroende av hjälp i sin vardag. Tjänsten är tim vid behov och arbetspassen är förlagda på dygnets alla timmar och på natten ingår det 6 timmars väntetid.
På grund av hjärnskadan har han balanssvårigheter och är därför rullstolsburen. Han har koncentrationssvårigheter, vissa problem med minnet samt att hans talförmåga är något begränsad. Vår kund behöver hjälp med personlig omvårdnad, hushållssysslor, matlagning, hjälp vid dusch- och toalettbesök, medicinering, på- och avklädning. Du arbetar både i kundens hem och på daglig verksamhet.
Kunden bor i en marklägenhet i centrala Hässleholm. Han har ett stort travintresse och åker gärna till olika travbanor och evenemang. Han har också ett stort motorintresse och tycker om att åka en runda med sin bil eller bara åka ut en runda på stan med sin permobil.
Vi tror att du som söker är positiv, lyhörd, initiativrik och har lätt för att motivera andra. Du har hunnit skaffa dig lite livserfarenhet, är pålitlig och har lätt för att samarbeta. Delar du kundens travintresse är det meriterande. Körkort är ett krav.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timanställning. Arbetspassen är förlagda under dagtid, kvällstid, nattid samt helg.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Omgående.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult