OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jag är en man på 60+ som bor tillsammans med min fru och våra katter i Holmsveden norr om Lingbo. Jag söker nu personliga assistenter – både ordinarie och några som kan jobba extra vid behov. Jag har en funktionsnedsättning som bland annat innebär att jag är rullstolsburen. Mina assistenter jobbar självständigt, och hjälper mig med personlig omvårdnad, förflyttningar, kommunikation och övriga rutiner som ingår i ett liv såsom matlagning, städning och att komma ut på aktiviteter. Arbetstiderna för mina assistenter kommer att vara förlagda mellan 13:30-21:30 respektive 21:00-16:00 såväl vardag som helg. Jourtjänstgöring förekommer några timmar varje natt.
Du är en person som är flexibel vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider. Du är trygg i dig själv, noggrann och följer upprättade rutiner. Du är ansvarsfull, har gott omdöme, är lyhörd för mina behov och kan arbeta självständigt. Körkort är ett krav då jag har egen bil som assistenten kör. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet då det är viktigt att vi trivs bra ihop så jag vill därför att du i din ansökan berättar lite om dig själv.
Som anställd hos OP Assistans får du friskvårdspeng att utnyttja varje år. Vi har även egna massörer som man kostnadsfritt kan boka in tider hos.
Du är en betydelsefull medarbetare som uppskattas som individ, och vi träffas vid kontinuerliga möten där samarbetet stäms av och vidareutvecklas.
OP Assistans har sitt kontor i Gävle och en lokal i Ockelbo och våra verksamhetschefer åker ofta ut till kundens bostad, vilket gör att du har tillgång till en verksamhetschef som stöd i det vardagliga arbetet.
Ordinarie tjänst och extrapersonal.
Introduktion påbörjas så fort som möjligt.
Kollektivavtal med Vårdföretagarna och Kommunal finns.
Om du har frågor kan du maila verksamhetschef Tony Wallén på tony.wallen@opassistans.se eller ringa 026-14 38 38.
Välkommen med din ansökan så fort som möjligt – dock senast 2017-01-31.
Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska få en assistans av god kvalitet. Det innebär att de ska ges möjlighet att leva som andra. Den personliga assistentens uppdrag är att bidra till det. En bra personlig assistent är serviceinriktad, ärlig, ansvarsfull, lyhörd och respekterar varje människa som en självständig individ. Utbildning och erfarenhet är ett plus men inget krav. Att personkemin stämmer är däremot ett måste och därför är det alltid kunden som väljer sin assistent.
De faktiska arbetsuppgifterna, -tiderna och –platserna varierar från kund till kund och från dag till dag. Därför bör en personlig assistent vara flexibel, lösningsinriktad och öppen för nya utmaningar.
OP Assistans AB betyder Ockelbos Personligaste Assistans och företaget grundades av Pernilla Hålén i Ockelbo 1998.
Företaget har tillstånd att bedriva personlig assistans från Inspektionen för vård och omsorg (IVO), innehar F-skattsedel, följer Vårdföretagarnas kollektivavtal, är IfA-godkänd verksamhet och medlem i Vårdföretagarnas bransch personlig assistans.
Vi erbjuder personlig assistans till personer som bor i Gävleborgs län. Våra kunder är berättigade till assistansersättning via försäkringskassan eller personlig assistans genom ett kommunalt LSS-beslut. Kunderna har själva, eller med stöd av sina företrädare, valt att köpa sin assistans av oss i enlighet med den valfrihetsprincip som råder inom gällande lagstiftning.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Tony Wallén
026143838