OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi söker en personlig assistent till vår kund i Agnesberg. Han är en kille på 27 år som är rullstolsburen efter en olycka. Som personlig assistent för kunden kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser då han enbart har en fysisk funktionsnedsättning. Han bor tillsammans med sin familj och hund.
Dina arbetsuppgifter är att hjälpa till med allt som dyker upp i hans vardag. Arbetet består av att hjälpa till med de vanliga grundläggande behoven samt att följa med kunden vid olika aktiviteter. Det är ett stort plus om du som assistent är intresserad av träning och rehabilitering.
Du som söker är en person som är peppande och motiverande och har förmågan att drivas av uppsatta mål. Egenskaper som önskas är att du som söker är positiv, lyhörd och flexibel och drivs av att arbeta tillsammans med andra människor. Vår kund ser gärna att ni har liknande intressen för att ni ska trivas så bra som möjligt tillsammans. Är du i ungefär samma ålder som kunden själv är det ett stort plus. Han är bland annat intresserad av träning, musik, film och dataspel och hoppas att du som söker delar hans intressen. Du som söker får gärna ha erfarenhet från yrket som personlig assistent. Det är dock inte ett krav då det viktigaste är att du och kunden har personkemi och fungerar väl ihop!
Arbetstid/Varaktighet:Timvikarie vid behov. Du arbetar när ordinarie personal är sjuk eller vid annan planerad ledighet.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana:
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult