OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du positiv och framåt? Är du tålmodig och glad? Vår kund är en livsglad 16 -årig kille som söker dig som är aktiv, glad och motiverad för att jobba som hans personliga assistent. Detta innebär att du är hans förlängda armar och ben och ett stöd för honom i alla möjliga situationer som tex vid promenader, vid matsituationer och framför paddan/Tv:n hemma i soffan. Kundens intressen är musik, han älskar när vi sjunger för honom, gunga, cykla och bara vara ute. Vår kund har autism och en utvecklingsstörning, vid vissa tillfällen kan han få EP, vi ser gärna att du är lugn och är trygg i dig själv.
Kundens hem i Bullaren är en arbetsplats för hans personliga assistenter men också ett hem för hans familj, att visa respekt och kunna känna av när det är dags att ”backa eller kliva fram” är av största vikt.
Då kunden inte kommunicerar via tal är det viktigt att du är lyhörd och uppmärksam, dels för att förstå vad kunden vill och dels för att kunna kommunicera det vidare till människor han möter. Har du tidigare erfarenhet av den här typen av kommunikation är det bara positivt!
men det viktigaste av allt är ändå att det ”klickar” mellan dig och vår kund och hans team som han har runt omkring sig, därför kommer vi att lägga mycket stor vikt på personlig lämplighet.
Önskemål:
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
- Undersköterska eller erfarenhet av att arbetat som personlig assistent eller inom barnomsorgen
- Rökfri
- Ej allergisk då det finns djur i familjen
- Utdrag ur polisregistret då vår kund är under 18 år.
- Du behöver ha körkort och bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen.
Arbetstid/Varaktighet: Tjänsten är till att börja med på 20% En vardag i veckan kl 14.30-20.00 och var 3:dje helg lördag eller söndag kl 10-18. SLUV Så länge uppdraget varar anställning.// 40% tjänst Sjukvikariat, ca i 3 månader, 2 vardagar i veckan kl 14.30-20.00, samt var 3:dje helg kl 10-18. Vi ser gärna att du även kan arbeta extra vid behov.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordisktomsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobbasom personlig assistenthos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankIDoch godkänner att använda ditt BankIDi tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du vetamer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult