Personlig assistent till kille i Strömstad sökes!

Personlig assistent till kille i Strömstad sökes!

Arbetsbeskrivning

Vi på Humana söker nu en personlig assistent till vår kund i Strömstad. I rollen som personlig assistent kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision - Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten:
Vår kund är en ung kille som bor i Strömstad tillsammans med sin familj. Han har en förvärvad hjärnskada och behöver hjälp i det dagliga livet. Du kommer att få hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i hans vardag som påklädning och personlig omvårdnad och hjälp vid måltider.
Kunden går i skolan och du startar ditt arbetspass efter skoldagen slut.

Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social, pålitlig, flexibel och är van vid att ta ett stort ansvar. Personkemin mellan dig, kunden och hans familj är avgörande för vem som får denna tjänst.

Det är även meriterande om du har:
-Körkort är önskvärt men ej ett krav
-Erfarenhet av en liknande roll

Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Tjänsten är på ca 50%. Du arbetar vardagar 13:00-17:00 och på helgen 9:00-15:00.

Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.

Tillträde: När vi har hittat rätt person för vår kund. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen så vänta inte med din ansökan.

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: 

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ 

Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


24 november 2024

23 november 2024