Personlig assistent till kund i Höganäs

Personlig assistent till kund i Höganäs

Arbetsbeskrivning

Personlig assistent
På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft.
Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett professionellt förhållningsätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?
Roll och uppgift:
Att arbeta som personlig assistent innebär att ingå i ett sammanhang och i ett samarbete som bidrar till att en annan människas vardag fungerar.
Nu söker vi en assistent till en av våra kunder i Höganäs
Nu söker vi en assistent till en av våra kunder i Höganäs. Teamet är komplett men vi söker en timanställd som kan täcka upp vid sjukdom och semestrar.
I detta uppdrag kommer du att hjälpa till i vardagen med diverse sysslor såsom toalettbesök, dukning, läxhjälp, matlagning, och aktiviteter utanför hemmet som till exempel biobesök, skytte och hockey.
Arbetet kräver att du är en lugn och strukturerad person som ej påverkas av stress. Du ska arbeta utifrån kunds nivå och anpassa arbetet därefter.
Vi vill att du har körkort, är rökfri och kan inse vikten av att sätta kunden i focus under ditt arbetspass, mobilen stoppas alltså undan under arbetstid.
Du som söker ska ha barnasinnet i behåll och inte vara rädd för att hitta på hyss.
Arbetspassen är förlagda på kvällar samt helger.
Du som söker:
Att stödja en medmänniska i vardagen är en uppgift som kräver respekt, omtanke, kreativitet men också en humanitär livsinställning. Du som söker har en personlig trygghet och mognad som du har samlat på dig genom olika erfarenheter i livet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom omvårdnad och/eller som personlig assistent. För att passa ihop med kunden tror vi att du är jordnära, empatisk och har förmåga att plocka fram ett humoristiskt perspektiv i vardagliga händelser.
Din ansökan ska innehålla dels ett CV och dels ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, vem du är som person och vilka erfarenheter och utbildningar du har som är värdefulla i rollen som personlig assistent.
Intresserad?
Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kalls till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024