Personlig assistent till kund i Kalmar

Arbetsbeskrivning

På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft.

Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett professionellt förhållningssätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?

Roll och uppgift
Nu söker vi personliga assistenter till en av våra kunder. Det är en aktiv kund där sociala sammanhang är viktiga.
För sin egen talan och har en stark verbal förmåga.
Som assistent bör du vara lyhörd för kunds behov och intresse, flexibel och anpassningsbar, delaktig i kunds vardag, följsam utifrån kunds önskemål kring hur assistansen ska utföras.


Tjänsten ligger på 76,25 % med start omgående 1/10.
Det är varierande tider på ett rullande schema dag/kväll/vaken natt/helg. Assistenten bör kunna jobba dygnets alla timmar.
Det är en fördel med körkort men inget krav.


Du som söker

Att stödja en medmänniska i vardagen är en uppgift som kräver respekt, omtanke, kreativitet men också en humanitär livsinställning. Du som söker ska ha erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans. För att passa tillsammans med kunden tror vi att du har en personlig mognad och trygghet och har förmåga att med humor möta olika situationer som uppstår i vardagen. Utifrån kundens önskemål ser vi gärna kvinnliga sökande. Körkort och tillgång till bil är ett krav.

Intresserad?
Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kalls till intervju. Tjänsterna söker du via länken https://www.riktatid.se/assistanspoolen/ledigajobb
Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida www.assistanspoolen.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


PERSONLIG ASSISTENT TÄBY

PERSONLIG ASSISTENT TÄBY

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024

Personlig assistent till manlig kund | Tiohundra

Personlig assistent till manlig kund | Tiohundra

26 november 2024