Personlig assistent till kund i Kalmar

Personlig assistent till kund i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Personlig assistent
På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft.
Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett professionellt förhållningsätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?
Roll och uppgift:
Att arbeta som personlig assistent innebär att ingå i ett sammanhang och i ett samarbete som bidrar till att en annan människas vardag fungerar.
Är du en ansvarsfull och engagerad person, helst med erfarenhet av autism? Vill du dessutom ha ett roligt och stimulerande arbete, där du får möjlighet att göra skillnad i en annan människas vardag? Sök då tjänsten som personlig assistent!
Om kunden:
Kunden är en glad och nyfiken 30-årig kille med diagnosen infantil autism på låg nivå. Han gillar att gå långa promenader, lyssna på musik, sociala aktiviteter som t.ex. att gå på fik/restaurangbesök. .
Med kundens diagnos medföljer att han har kommunikationssvårigheter. Han förstår det talade språket, men har inget eget tal. Han kommunicerar med ljud och fysisk kontakt.
Arbetsbeskrivning:
Som assistent förväntas du följa med kunden på det han önskar göra, samt vägleda honom rätt när det behövs. Assistenten förväntas aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Du behöver vara lyhörd, kreativ och duktig på att läsa av kundens signaler.
Som assistent ger du kunden stöttning i matsituationer, du sköter läggningsrutinerna, ger hjälp vid torkning efter toalettbesök och är en stöttande hand vid hygienisk tvättning- och schamponering vid dusch. Du hjälper till vid tandborstning och ger stöttning vid påklädning. Du hjälper till vid måltider, som t.ex. att skära kött. I övrigt äter brukaren själv med gaffel. 
Vi jobbar i ett assistentteam och då är det viktigt att vara flexibel och samarbetsvillig.
Din bakgrund:
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, alternativt annan erfarenhet inom vård och omsorg, eller studerar inom området. Erfarenhet från arbetet med barn eller vuxna med autism är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du måste vara minst 18 år.
Om anställningen:
Fast rad på 50%, enbart vardagar. Om Du vill arbeta helger kan tjänsten ökas till 72%. Tjänsten skall tillsättas omgående.
Du som söker:
Att stödja en medmänniska i vardagen är en uppgift som kräver respekt, omtanke, kreativitet men också en humanitär livsinställning. Du som söker har en personlig trygghet och mognad som du har samlat på dig genom olika erfarenheter i livet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom omvårdnad och/eller som personlig assistent. För att passa ihop med kunden tror vi att du är jordnära, empatisk och har förmåga att plocka fram ett humoristiskt perspektiv i vardagliga händelser.
Din ansökan ska innehålla dels ett CV och dels ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, vem du är som person och vilka erfarenheter och utbildningar du har som är värdefulla i rollen som personlig assistent.
Intresserad?
Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kalls till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024