Personlig assistent till kund i Nacka

Personlig assistent till kund i Nacka

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.

Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Nacka.

Om jobbet som personlig assistent

Jag är en kvinna som lever med personlig assistans och nu behöver jag flera vikarier som kan jobba. Jag har en utvecklingsstörning och epilepsi. För mig är det viktigt med trygghet och stabilitet. Då jag inte kommunicerar med tal utan kroppsspråk och olika ljud är det viktigt att du är lyhörd, engagerad och visar stor respekt för mitt liv. Jag har en egen lägenhet som jag tillbringar mycket tid i och du behöver vara lite kreativ för att kunna läsa av mig och få mig aktiverad på mina villkor och utifrån mina förutsättningar. Jag tycker om att prommenera.

 

Du som söker ska vara rökfri, inte ha för starka dofter och se arbetet som personlig assistent långsiktigt. Känner mig mest bekväm med kvinnliga assistenter och det är bra om du bor i eller i närheten av Orminge. 

Tillsättning sker löpande så tveka inte att söka.

 

Det viktigaste är att Vi trivs med varandra. Det ska funka mellan oss och även med mina övriga assistenter.

Som personlig assistent arbetar du nära mig som person med i mitt dagliga liv. Du assisterar och stöttar mig både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där jag befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar mig så att jag får förutsättningar att leva det liv som jag önskar.

Arbetsuppgifter 

Jag behöver hjälp med hushållsarbete, personlig hygien, matlagning, prommenader.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska både skrift och tal för att jag ska kunna förstå och Du ska kunna förmedla information vid läkarbesök och liknande. 

De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera mig på aktiviteter utanför hemmet. 

Jag har vissa balanssvårigheter och behöver hjälp stöd vid olika förflyttningar. Det är därför viktigt att du som söker har god fysik.

Vi söker dig som:  

Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med personer med epilepsi. 

Om anställningen 

Anställningsformen är behovsanställning och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, väntetid under natten, vardag som helg. 

Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal.

Så här ansöker du

Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark.

Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta.
Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2024
  • Ansök senast: 22 juni 2024

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


7 september 2024

7 september 2024