OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Nu söker vi efter en personliga assistent till vår kund i Ängelholm med start omgående.
Tjänstgöringsgraden är 86% och arbetstiderna är förlagda 07.00-21-30 och 19.00-10.00 dagen efter på ett rullande schema. På nätterna ingår 7 timmars väntetid.
Vår kund är en kvinna i 40 års åldern som lever med en förvärvad hjärnskada. Hon behöver därför hjälp med det mesta som kan uppkomma i vardagen, såsom t.ex. förflyttningar, personlig omvårdnad, på och avklädning, matsituationer, kommunikation, hushållsuppgifter och aktiviteter i och utanför hemmet. Hon är aktiv och tycker mycket om att vistas utomhus. Träning för att kunna gå med sin protes är ett viktigt inslag i hennes vardag.
Vi tror att du som söker är en ansvarsfull, positiv och flexibel person. Du bör ha tidigare erfarenhet som personlig assistent och förståelse för vad det innebär att leva med funktionsnedsättning. Du har ett genuint intresse i att hjälpa andra människor. Du måste vara rökfri.
Arbetstider och tjänstgöringsgrad:Arbetstiderna är förlagda 07.00-21-30 och 19.00-10.00 dagen efter på ett rullande schema, motsvarande med 6 dagspass samt 6 nattpass på 4 veckor. På nätterna ingår 7 timmars väntetid. Tjänsten är på 86%.
Lön: Lönen fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse
Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult