OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta halvtid som personlig assistent hos en av våra aktiva kunder i Falkenberg?
Tjänstebeskrivning
Vår kund är en kvinna i 40 års åldern som har en ovanlig och progressiv typ av muskelsjukdom. Hon lever ett så aktivt liv som möjligt med husdjur, vänner, familj och diverse intressen. Vår kund är en glad och positiv kvinna med lätt till skratt och en stor skopa envishet! Hon bor i utkanten av Falkenberg med sina tre följeslagare - en hund och två katter. Dessa tre, främst hennes hund, tar såklart mycket tid med både träning och promenader. Hon älskar att vara ute i naturen, bada i havet, laga mat, baka, läsa, gå på konserter och resa - både långt och kort! Vi hoppas att du som söker har likvärdiga intressen som ligger varmt om hjärtat. Vår kund har en mindre trädgård där hon odlar en hel del grönsaker och annat som kan tänkas. Något som vår kund har som intresse är att fotografera, se film eller bio och umgås med nära och kära. Som assistent hos vår kund kommer du följa med i hennes vardag och allt vad det innebär. Det är dagsformen som styr och hon anpassar dagen efter den.
Vem söker vi?
Vi ser helst att du som söker är kvinna omkring kundens egen ålder, är pålitlig och noggrann i ditt arbete, lyhörd och har nära till skratt! Du bör gilla att vara ute mycket och inte vara rädd att bli "skitig under naglarna" då vår kund pysslar mycket ute i trädgården. En del lyft förekommer vid hennes fritidsintressen så det är viktigt med en god fysik och att du orkar följa med till fots eller på cykel på kundens långrundor. För att arbetet ska flyta på är en god kommunikation A och O. Viktigast av allt är att personkemi stämmer!
Då vår kund är i riskgrupp vad gäller covid-19 är det en självklarhet att du (och din familj) följer de restriktioner och rekommendationer som FHM har.
Krav:
- Behärskar det i svenska språket, både i tal och i skrift
- Har B-körkort och tillgång till bil
- Ej rökare
- Ej pälsdjursallergiker
Meriterande:
- Har erfarenhet som personlig assistent
- Kan förstå och göra dig förstådd på engelska (då resor kan komma att förekomma i arbetet)
Arbetstid/Varaktighet:Tjänstgöringsgrad 50%, varierande dag, kväll, natt och helg med väntetid på natten. Där du kommer arbeta på ett rullande 3-veckorsschema vilket innebär en natt i veckan med väntetid samt var tredje helg. På schemat varierar starttiden på passen mellan 09:00, 11:00 och 11:30, och sluttiden varierar mellan 17:30, 20:00 och 20:30. Nattpassen ligger mellan 23:00-07:00. För rätt person finns en viss flexibilitet i schemat. Kan du agera som timvikarie vid akut sjukfrånvaro är det ett plus.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde:Omgående eller enligt överenskommelse
Känner du att detta stämmer bra in på dig önskar vi att du skickar in din ansökan snarast!
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult