Personlig assistent till kvinna i Åkersberga.

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Jag är en 55-årig rullstolsburen kvinna med MS sedan 25 år. Nu söker jag en personlig assistent, en kvinna, som är lyhörd och tycker om att göra det där lilla extra som förgyller min vardag.

Jag bor med min sambo i villa utanför Åkersberga. Det är därför bra om du också bor i Österåkers kommun.  Det är ett extra plus om du tycker om katter och inte är allergisk mot dem.

Jag behöver hjälp med det mesta t ex städning, matlagning och dusch samt förflyttningar till och från rullstol.

Det som fungerar bäst hos mig är huvudet men jag blir tyvärr fort trött.

 

Du som söker ska tycka om att arbeta med människor. Eftersom jag arbetar 50 % kan du få följa med mig till jobbet som ligger i Åkersberga. De dagar jag arbetar hemifrån behöver jag göra det ostört.

 

Jag söker dig som vill jobba i första hand onsdag till fredag mellan 08-17 och/eller varannan lördag 09-16 och söndag 09-15. Passar kanske dig som vill jobba deltid. Det är bra om du vet hur ett liftskynke och en lyft fungerar. Du får gärna ha erfarenhet som personlig assistent men det är inget måste. För mig är det viktigt med personkemin.

Kontakt: Amir Hadavi


Tillträde: Enligt överenskommelse.  

 

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

 

Humana tillämpar tidsbegränsad anställningsform ”så länge uppdraget varar” samt timanställning

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara. 

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.


  


 





På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt kollektivavtal
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 februari 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Personlig assistent 65%

25 november 2024