OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Älvsbyn. Vår kund är en rullstolsburen kvinna som behöver hjälp i sin vardag med bland annat personlig omvårdnad, hushållssysslor och vid aktiviteter.
Om tjänsten!
Vi söker dig som är intresserad av ett timvikariat. Som timvikarie hoppar du in och jobbar vid ordinarie assistenters frånvaro ex. sjukdom och semester. Det finns goda möjligheter till en fast anställning på sikt om du och kunden trivs tillsammans. Arbetstiderna kommer att variera mellan dag, kväll, journatt och helg.
Vem vi söker?
Vi söker dig som är lugn, trygg och inkännande som person. Du har god samarbetsförmåga och bra ordningssinne. För att bli aktuell krävs följande:
- Vår kund har katt så du bör därför inte vara allergisk mot pälsdjur
- Du är rökfri
- Du bör ha god fysik då förflyttningar ingår i arbetet
Har du tidigare erfarenhet av att jobba som personlig assistent eller undersköterskeutbildning ser vi det som meriterande. Vi ser gärna kvinnliga sökanden men stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort:B körkort är meriterande, inte ett krav.
Arbetstid / Varaktighet:Varierande dag, kväll, natt med väntetid och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Inskolning sker så snart som möjligt
Ansökan: De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga. Blir du aktuell för intervju kommer du att bli kontaktad direkt av assistentteamet. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult