OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med vår kund i boende i centrala Göteborg. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vår kund är en kvinna i 60 års ålder. Hon har en demenssjukdom och behöver stöttning och vägledning i det vardagliga livet. Hon är i behov av assistans dygnet runt. Du som blir hennes personliga assistent kommer att få hjälpa/stötta med allt som kan tänkas uppkomma i hennes vardag som stöttning vid påklädning och personlig omvårdnad, matlagning samt hushållssysslor. Kunden tycker om att vara hemma och ta det lugnt men även att vara ute och gå promenader så vi ser gärna att du som söker delar det intresset. För att du skall trivas på denna tjänst bör du vara ansvarsfull, ha en god arbetsmoral, vara flexibel, ha stort tålamod samt vara en social person som gillar att arbeta med människor.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänstens omfattning är från 50-100%. Du arbetar alla dygnets timmar vardag som helg. Dagpassen är 08:00-17:00 och kväll/nattpassen 17:00-08.00 med8 timmars väntetid på natten. För tjänst hos vår kund krävs att du arbetar både dag/kväll/natt.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Tjänsten tillsätts då vi har hittar rätt personer för vår kund. Anställningen är en SLUV (så länge uppdraget varar)
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom vården, extra intressant om du har tidigare erfarenhet av arbete med demenssjukdom. Du har hjärtat på rätt ställe och vill hjälpa vår kund på allra bästa sätt i hennes vardag. Du är trevlig och är van vid att ta ett stort ansvar. Tålamod, påhittig och initiativrik bör vara ord som beskriver dig som söker. Du kan arbeta flexibelt, du har en hög arbetsmoral och är lyhörd.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult