Personlig assistent till kvinna i centrala Huddik

Personlig assistent till kvinna i centrala Huddik

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.

Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Huddik.

Om jobbet som personlig assistent 

Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hon önskar. 

Arbetsuppgifter 

Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden vid aktiviteter utanför hemmet. Kunden tycker mycket om att vara ute och åka bil så det är ett plus om du har körkort och kan köra kunds bil.

Vi söker dig som

Vi söker dig som är social, inlyssnande och vet hur du skall bemöta kund för att kund inte ksall känna sig överkörd. Du skall vara ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du ska veta och förstå vad assistans innebär. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent.

Om anställningen 

Vi söker vikarier men för rätt persoan så kan det komma att bli en visstidsanställning så länge assistansupdpraget vara på ca 50%.

Arbetstiderna är dygnetrunt osm är uppdelade på 2-3 pass per dygn, på natten är det väntetid. 

Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal.

Så här ansöker du

Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark.

Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta.
Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juli 2024
  • Ansök senast: 25 augusti 2024

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024