Personlig assistent till kvinna i Charlottenberg

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

 

Nu söker vi dig som vill jobba med en av våra kunder i Charlottenberg! Kunden har ett varierande hjälpbehov så det är viktigt att du är flexibel och lyhörd för när du behöver hjälpa till och när du bör ta ett steg tillbaka. Vår kund är en äldre kvinna som behöver hjälp med vardagliga sysslor såsom att städa, tvätta, handla och bistå vid hygiensituationer, av- och påklädning samt planering och att komma ihåg vad som ska hända härnäst.

Du som söker är lyhörd och ansvarstagande, ser vad som behöver göras och ser det som en självklarhet att hjälpa till. Kanske jobbar du redan någon annanstans eller pluggar, då den här tjänsten innebär jobb lite då och då. Inga förkunskaper inom vården krävs men det är meriterande om du har jobbat som personlig assistent tidigare. Då kunden röker är det viktigt att du tål röklukt. Åtgärder finns på arbetsplatsen för att minska röklukten.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

 Körkort: Önskvärt men inget krav.
Arbetstid / Varaktighet: 1-2 pass i månaden på schema, därutöver vid behov. Arbetstiden är förlagd dag- och nattetid. Dagpassen innebär 08:00-17:15 och nattpassen 17:00-08:15. Del av natten är jour, så möjlighet till att vila/sova som assistent finns.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Kontaktperson: Erika Wiklund

 


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 september 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Personlig assistent till Ung kille i Stockholm

26 november 2024