Personlig assistent till kvinna i Enköping, deltid/extra

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu personliga assistenter som vill arbeta extra samt några fasta pass i månaden hos en kvinna i Enköping. Kvinnan bor i centrala Enköping och har ett stort intresse för naturvetenskap. Hon har även ett intresse för körsång, föreningsliv, handarbete och friluftsliv. Kvinnan har MS och behöver hjälp med vardagliga sysslor, såsom matlagning, hygien samt administrativa saker och telefonsamtal, varför det är vikigt att du behärskar svenska mycket bra. Du kommer även att följa med på resor ibland. Vi söker dig som är strukturerad och bra på att planera. Du är även initiativtagande, flexibel och delar några av hennes intressen. Du får gärna vara lite händig och det är viktigt att du inte är kattallergiker.

Låter det här som ett jobb för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan då urval sker löpande.

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara. 

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B körkort meriterande.
 
Arbetstid: Några fasta pass i månaden samt extra vid behov. Arbetstiderna är kl. 7-16 eller 18-20. Vardagar och helger.

Varaktighet: Timanställning, tidsbegränsad anställningsform. 

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Snarast.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Timavlönad anställning.
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 december 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


26 november 2024

14 oktober 2024

25 november 2024