OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en kvinna på 75+ som bor i centrala Falköping. Hon söker nu efter en kvinnlig personlig assistent i ”sina bästa år” och som kan vara henne behjälpliga med det mesta i livet.
Hon behöver hjälp med personlig hygien, skötsel av hemmet, matlagning, promenader m.m. Vår kund är en person som har levt aktivt liv och gillar utflykter av olika slag. Du som söker bör vara utåtriktad och ganska flexibel och gärna vara intresserad av matlagning och bakning. Hon åker gärna ut på dagsutflykter och det innebär att vi gärna ser att du kan vara flexibel i dina arbetstider.
Du bör ha egenskaper som pålitlighet och ärlighet och att kunna ta egna initiativ. Ingen utbildning krävs men erfarenhet från liknande arbete är meriterande och körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Önskemål:
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
- Körkort för kunna köra kundens bil.
- Rökning få ej förekomma på arbetstid.
- Att du ser långsiktigt på ditt arbete.
Tillträde: Omgående, urval görs löpande så vänta inte med din ansökan.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Arbetstid / Varaktighet:60% tjänst. I nuläge är det rullande 3 veckors schema med 2-3 pass per vecka samt helgjobb var 3:e vecka Arbetstiden i nuläget är 10-22 alt. 23. SLUV ”Så länge uppdraget varar anställning.
Tillträde: Omgående, urval görs löpande så vänta inte med din ansökan
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult