Personlig assistent till kvinna i Gnesta (timvikarie)

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu personliga assistenter som skall bistå en kvinna i 50+ års åldern.
Kunden är förlamad från midjan och neråt, har MS, nedsatt syn och sitter i rullstol.
Arbetet är förlagt till hennes hemmiljö, men även utanför, i samband med aktiviteter.
Hennes intressen är 80- och 90-talsmusik, svenska tv-progran och svenska dekare.

Som assistent ska du vara henne behjälplig med det som kan uppkomma i vardagen, hjälpa henne med hygien, måltider, städning, inköp mm.
Du som söker ska vara pålitlig, ansvarsfull och lyhörd. Du ska även vara en positiv person som tycker att arbete med människor är stimulerande.
Vi vill att du är rak och ärlig och ser ditt arbete seriöst Ditt kön spelar ingen roll men du får gärna vara i kundens ålder. Du behöver behärska svenska i tal och skrift.

Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande men inte ett krav då personkemi dock är lika viktig.

Vi söker assistenter som kan arbeta som timvikarie.

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT.
Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen.
Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.
Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.


Start: omgående

Körkort: Inget krav

Arbetstid/Varaktighet: Arbetstiden är dag, kväll och natt.

Anställningsform: Timanställning

Lön: Individuell lön enligt överenskommelse, OB enligt avtal.

Kontaktperson: Sofia Wikman



Välkommen med din ansökan!

På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Individuell lönesättning
  • Varierande tider Deltid vid behov
  • Publicerat: 6 februari 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Personlig assistent 65%

25 november 2024