OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Monument Assistans AB:
Monument Assistans är ett assistansbolag för personer med funktionsvariationer. Personer som vill ha skräddarsydda lösningar och ett personligt bemötande. Vi utgår från kundens behov och önskemål. Därför har vi inga färdiga modeller för hur assistansen ska se ut. Det kommer vi fram till tillsammans med våra kunder. Personlig assistans ska vara enkel och okomplicerad.
Våra medarbetare är nyckeln till att vi ska kunna utföra den bästa assistansen för våra kunder. Monument Assistans värdesätter din erfarenhet och kompetens och uppskattar dina synpunkter för att fortsätta att utveckla verksamheten.
För oss är det centralt att du som medarbetare både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Du ges därför möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.
Goda lönevillkor och ett nära ledarskap är två viktiga faktorer för att våra medarbetare ska trivas. Vi har också en generös friskvårdsersättning och andra förmåner. Monument Assistans strävar efter en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du även har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Hos oss får du möjligheten att växa!
Personlig Assistent till kvinna i Helsingborg
För vår kunds räkning söker vi en kvinna mellan 25 och 40 år som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål och som talar och skriver flytande svenska. Kunden är en kvinna i 35-årsåldern som har MS.
För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet.
Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs, vilket det för ibland i det här uppdraget. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med ett aktivt liv. Du är simkunnig och tycker om att träna.
Eftersom det förekommer en del lyft (se under "Dina arbetsuppgifter") söker vi en person som är av minst medellängd, helst längre.
Du kan jobba dag som natt och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar. Initialt handlar det främst om dagtid.
Har du erfarenhet av personlig assistans eller har undersköterskeutbildning är det bra men inte nödvändigt för att bli aktuell för tjänsten.
Utdrag ur polisens belastningsregister kommer att efterfrågas.
Arbetsplatsen är primärt i kundens hem. Hemmet är en bostadsrätt (lägenhet) i Helsingborg. Arbetsplatsen kan variera i det att det förekommer inslag av träning på annan plats, det förekommer dagliga utflykter, det förekommer sjukhusbesök och det förekommer annat som är vanliga inslag i vardagslivet.
För denna tjänst krävs:
2 års arbetslivserfarenhet.
Språk:
Svenska: Mycket god kunskap i tal och god kunskap i skrift
Dokumentationssystem:
Aiai
Det är meriterande med erfarenhet inom: Personlig hygien, ADL, Fysisk funktionsnedsättning, Rehabilitering, Habilitering
För att söka tjänsten registrerar du dig på Uska.se.
Uska hjälper undersköterskor, vårdbiträden, personliga assistenter och arbetsgivare att hitta varandra på bara minuter. Enkelt, smart och tryggt.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor