Personlig assistent till kvinna i Kalmar

Personlig assistent till kvinna i Kalmar

Arbetsbeskrivning

På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft. Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.
Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett
professionellt förhållningssätt från kompetenta och engagerade medarbetare.
Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för
"Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra
kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK
-Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation.


Om kunden: En go och glad kvinna i 58 års åldern boendes i Kalmar. Kvinnan är född med CP-skada och är rullstolsburen. Alltid glad med glimten i ögat och en å annan räv bakom örat. Hon är i behov av hjälp med det mesta i sin dagliga livsföring så som förflyttningar, hygien, hushållsskötsel och matlagning. Ett par dagar i veckan är hon på sin dagliga verksamhet, och då följer inte assistenten med. När hon inte är på sin dagliga verksamhet så tycker hon om att shoppa, spela spel, hålla kontakten med nära och kära och vara ute promenader.
Arbetsbeskrivning: Till det här uppdraget söker vi för kunds räkning en kvinnlig personlig assistent 30-50 år. Du ska besitta personlig mognad, vara trygg i dig själv, ansvarsfull och lyhörd. Som assistent förväntas du följa med kunden på det hon önskar göra, samt vägleda henne rätt när det behövs.
Din bakgrund: Är du en pigg och glad tjej med en ödmjuk inställning till livet så är det här tjänsten för dig. Tveka inte att skicka in din ansökan för att bli en viktig pusselbit i det härliga teamet kring vår kund. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, alternativt annan erfarenhet inom vård och omsorg. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om anställningen: Timvikarie med ett fast helgpass i månaden.
Arbetspassen är dygnpass med sovande jour bortsett från de dagar när kunden är på daglig verksamhet då det är en kortare morgontur kl 8-10 och sedan börjar eftermiddagspasset kl 14-10.


Vi har nu även påbörjat rekryteringen inför sommaren så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Rekrytering sker löpande under ansökningstiden.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


27 december 2024