OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent åt en kvinna i 66 års åldern boende i Karlskoga. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Kunden är en kvinna som har MS och sitter i rullstol. Hon behöver hjälp med det mesta som kan uppkomma i hennes vardag och söker därför en assistent som kan hjälpa henne med sina vardagliga bestyr. Under eftermiddagen behöver du hjälpa med bland annat matlagning, ta hand om tvätten, stryka, städa och allt annat som hör ett hems skötsel till. Kunden bor i eget hus med trädgård och du behöver därför kunna hjälpa med trädgårdsarbete i form av gräsklippning och renska ogräs.
Vem är du?
Vi söker söker dig som är ärlig och uppriktig. För att trivas i denna roll behöver du tycka om hushållsarbete eftersom kunden behöver din hjälp med att sköta sitt hem.
Det är av största vikt att du inte är rökare och kundens önskemål är att du som söker är en kvinna i ålder 25-55år, gärna bosatt i Karlskoga.
Personkemi är viktigt och kunden föredrar att du hellre frågar en gång för mycket istället för att det uppstår ett missförstånd.
Det finns en katt i mitt hem vilket innebär att du inte kan vara pälsallergiker eller katträdd.
Det ses som meritarande om du tycker om och kan laga mat samt har erfarenhet från liknade arbetsuppgifter.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Tjänsten är ett timvikariat och arbetstiderna är förlagda mellan kl. 09.00-21:00.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult