OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vill du vara personlig assistent? Gillar du ordning och reda? Är du en trygg och lyhörd person? Då kan du vara rätt assistent för vår kund!
Vår kund är en kvinna som bor tillsammans med sin make i Kristianstad. Som personlig assistent arbetar du med omvårdnad och personlig hygien, medicinering, vårdkontakt, stöd vid hushållssysslor, mm. Kunden har en fysisk funktionsvariation med smärta. Det gör att hon är rullstolsburen och i behov av diverse hjälpmedel. Kunden har även ADHD. Därför är det viktigt med rutiner och tydlig kommunikation. Utöver omvårdnaden kommer du att bidra till en meningsfull vardag utifrån kundens intressen; kreativt skapande och pyssel i hemmet. Vi är ett mindre assistentteam med ett stort engagemang för kunden och hennes välmående.
Vem är du?
Personlig lämplighet och god personkemi med kunden är det viktigaste, men du har också erfarenhet från arbete inom vård eller personlig assistans. Utbildning är meriterande.
Du är rökfri.
Vi ser gärna att du är mellan 35 och 55 år, men alla sökande är välkomna.
Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Du kan arbeta både självständigt och i team.
Du är bra på att skapa struktur och har ett gott ordningssinne.
Du är initiativtagande, lyhörd och duktig på att kommunicera.
Omfattning, tillträde och anställningsform:
Arbetstid: 42%dag, kväll, natt- och helger med rullande fyraveckors-schema.
Varaktighet: Så länge assistansuppdraget varar, en anställningsform som löper på under tillsvidareliknande former.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult