Personlig assistent till kvinna i Lilla Edet

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Lilla Edet. Vår kund är en kvinna i 60-årsåldern som är rullstolsburen och behöver en lyhörd och öppen assistent för att kunna kommunicera på ett bra sätt. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta bl a hushållssysslor, personlig omvårdnad, förflyttningar samt att hjälpa kunden att komma ut på aktiviteter. Hon tycker om att komma ut dagligen, åker gärna och shoppar eller tar en promenad om vädret tillåter. Hjälpmedel används vid vissa förflyttningar.

Vi ser gärna sökanden som kan ta eget ansvar och som är initiativtagande. Vi söker dig som är glad, positiv och tycker om att arbeta med människor. Körkort är meriterande då kunden har egen bil som assistenten kör. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Mer information fås vid en eventuell intervju.

Vi söker dig som är intresserad av en schemarad på 65%.

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara. 

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B-körkort är meriterande.

Arbetstid / Varaktighet: Deltid, 65%, i genomsnitt 26 timmar per vecka. Arbetstid 7.30-16.00 samt 16.00-22.30. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "Så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående! Vi läser inkomna ansökningar löpande så vänta inte med din ansökan!


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga tillägg enligt gällande kollektivavtal.
  • Dag, kväll och helg. Deltid 65% samt timvikarier.
  • Publicerat: 13 januari 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


14 oktober 2024

25 november 2024

25 november 2024