OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund i Skurup för en tjänstgöringsgrad på 35 %. Kunden är en kvinna i 70 års åldern som lever med MS. Arbetstiderna är förlagda 14:00-22:00 på vardag och helg på ett rullande schema men man kommer även att få arbetstider som är varierande 07:00-17:00, 07:00-14:00 eller nattpass 17:00-07:00. På natten ingår 8 timmars väntetid.
Som personlig assistent hos kunden kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel förflyttningar, personlig omvårdnad, skötsel av hemmet, matlagning, bakning och att komma ut på aktiviteter som t.ex. bingo. Vår kund har ett stort intresse för blommor och korsord.
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har en del livserfarenhet och erfarenhet inom assistans eller vårdrelaterat yrke. Du bör ha vana av förflyttningar med golvlift. Vidare tror vi att du är fysiskt stark och är en positiv och ansvarsfull kvinna, du har tålamod och är lugn och trygg i dig själv. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Mer information fås vid eventuell intervju.
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattid samt arbete på vardag eller helg. Tjänstgöringsgraden är 35 %.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Omgående. Anställningen löper så länge assistansuppdraget varar.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult