OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi på Humana söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Skurup. Tjänsten är en timanställning med möjlighet att arbeta vid vakanser. Arbetstiderna varierar och är förlagda under alla veckodagar. På måndagar, tisdagar och onsdagar är arbetstiderna förlagda under dagtid, kvällstid samt nattid. På torsdagar, fredagar, lördagar och söndagar är arbetstiderna förlagda dagtid samt kvällstid. Exempel på arbetstider är kl. 06:30-15:00, kl. 15:00-22:00 och kl. 22:00-07:00 med väntetid mellan kl. 22:00-06:00. Tillträde sker omgående enligt överenskommelse.
Vår kund är en kvinna i 80-års åldern som lever med MS och sitter i rullstol. Hon har ett stort intresse för blommor, målning, korsord och bingo.
Om tjänsten
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- vara behjälplig med personlig omvårdnad
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader och bingo
- hjälpa till vid förflyttningar
Arbetstid: Arbetstiderna varierar och är förlagda under alla veckodagar. På måndagar, tisdagar och onsdagar är arbetstiderna förlagda under dagtid, kvällstid samt nattid. På torsdagar, fredagar, lördagar och söndagar är arbetstiderna förlagda dagtid samt kvällstid. Exempel på arbetstider är kl. 06:30-15:00, kl. 15:00-22:00 och kl. 22:00-07:00 med väntetid mellan kl. 22:00-06:00.
Tjänstgöringsgrad: Timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker dig som är positiv, lyhörd och flexibel. Vidare bör du vara tålmodig och pålitlig. Det är ett stort plus om du delar något av kundens intressen. Vår kund ser gärna kvinnliga sökanden. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Krav
- Goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift
- Rökfri
Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta som personlig assistent
- Erfarenhet av att arbeta med förflyttningshjälpmedel såsom golvlyft
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult