OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vår kund är en multisjuk kvinna med en liten trädgård. Hon är i 40 års åldern och bor i Smygehamn med närhet till havet.
Vår kund lever med bla sjukdomen EDS, Autism och ME. Dagsform och mående kan variera kraftigt från dag till dag. Hon behöver hjälp och stöttning med allt som kan uppkomma i den dagliga livsföringen så som peronlig hygien, hushållssysslor och träning. Hon har ett stort intresse i teater och bio samt att vara i naturen bla genom trädgårdspyssel för att nämna några. Som personlig assistent kommer även du att vara delaktig i trädgårdsarbetet.
Vår kund lever ett så aktivt liv hon kan och vill så långt hennes situation tillåter det vara fri att genomföra de aktiviteter hon önskar. Det är därför viktigt att du som söker är positiv, flexibel, engagerad och lösningsorienterad för att passa in i assistansen. Har du viss vana av personlig assistans är det meriterande men inte ett krav. Vår kund trivs bäst med kvinnliga sökande.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetstiderna är förlagda kl. 10-20 alla veckans dagar. Tjänsten är en timanställning.
Lön: Lönen fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Omgående.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult