OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och göra skillnad i en människas vardag? Vi på Humana söker nu en personlig assistent till en kvinna boendes i Surahammar. Vill du vara med att förverkliga vår vision – Alla har rätt till ett bra liv? Ansök redan idag!
Om tjänsten
Vår kund är en kvinna i 70 års åldern boende i Surahammar. Hon har multipla sjukdomsdiagnoser och några uppkom i samband med en stroke för många år sen.
I rollen som personlig assistent förväntas du finnas till hands där funktionshinder sätter gränser exempelvis; städning, personlig hygien, matlagning och på/avklädning.
Kund är infektionskänslig, för dig som personlig assistent innebär det stora krav på renlighet, både din egen och i kundens hem.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Delade turer kl. 09-14:00 & kl. 18/19-21/22:00 på vardagar.
Du arbetar var fjärde helg lördag och söndag. Kl. 09-15:00 & kl. 18-21:00. Schemaraden uppgår till 19,5h/vecka.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Vi ser gärna att du kan börja omgående för att starta introduktion då tjänsten träder i kraft 17 februari 2020.
Vi tillämpar anställningsformen, så länge assistansuppdraget varar.
Vem är du?
- Det är självklart för dig att hålla rent efter dig samt låta kund ha sin ordning i hemmet
- Du är noggrann och strävar efter att göra ditt bästa
- Vi ser gärna kvinnliga ansökningar till tjänsten
- Kan du prata polska är det ett plus
- Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
- Bor du inte i Surahammar så är bil och körkort ett krav för att kunna ta sig till arbetet
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 29 februari 2020.Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Liv Eriksson på Liv.Eriksson@humana.se
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult