OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Jag söker en personlig assistent för arbete hos mig - en rullstolsburen kvinna på 50+ i centrala Vänersborg. Jag är intresserad av min hund, mat, hantverk, har ett samhällsintresse och är utåtriktad. Du som söker skall vara en person som tycker att arbete med människor är stimulerande. Jag söker dig som är ärlig och uppriktig. Det är viktigt att du inte är rädd för att arbeta och samtidigt vågar vara dig själv. Du ska vara en pålitlig person, som också är lyhörd, flexibel och initiativrik. Att du har en positiv inställning, är lättsam och har humor är också viktiga egenskaper.
Som assistent ser du till att en funktionsnedsättning inte blir ett handikapp. Arbetet är omväxlande och innebär ibland resor och vistelser utomhus. Jobbet är varierande och det finns drömmar och visioner! Du kommer att hjälpa till med det mesta som hör ett vanligt liv till - sköta vanliga hushållssysslor såsom att laga mat, diska, städa och tvätta. Personlig hygien, av och påklädning och omvårdnad kommer också att ingå i dina arbetsuppgifter.
Ålder spelar inte så stor roll eftersom det viktigaste är personlig lämplighet och att du är trygg och stabil som person. Omvårdnadserfarenhet är bra att ha med sig men inget krav. Erfarenhet som personlig assistent är meriterande. Viss hundvana och ej rökallergiker är också en förutsättning för tjänsten och har du körkort är det ett plus!
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: Deltid c:a 50%. Arbetstiden är dagtid, kvällar, nätter och helger. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående
Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.
Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.
Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig